SOCIAL MEDIA

VOI KEVÄT MINKÄ TEIT

keskiviikko 23. toukokuuta 2018

Voi härreguuuud tätä kevättä ja siitepölyä. Mä en ole koskaan ollut millekään allerginen (paitsi yhdelle lääkeaineelle mutta se nyt ei ole olennaista), mutta tänä keväänä tapahtui jotain perin kummallista. Valittelin muutamia päiviä, kun on niin kipeä olo, nenä on tukossa, kurkkuun sattuu ja niin edelleen, kyllä te tiedätte. Mieheni vihjaili, jos siitepölyallergiat vaivaa ja oon sen vuoksi niin kipeä. Minähän vastasin siihen etten missään nimessä! Minulla ei allergioita ole eikä tule. Käväsin myös kotikotona ja äiti sitä samaa vihjaili ja mulla sama virsi jatkui.

Parin päivän päästä mies ehdotteli, jos nyt vaan kokeilisin allergialääkkeitä. Vänkäsin hetken vastaan, mutta lopulta myönnyin. Ja pakko se oli todeta. Allergiaa se taitaa olla. Oireet katosivat kuin tuhka tuuleen. Tai ainakin pystyin taas hengittämään ja kurkkuni ei tuntunut hiekkapaperilta. En vieläkään silti jaksa uskoa, että tämä olisi jotain pysyvää. Oon nimittäin kuullut, että monella on ollut tänä keväänä todella pahoja oireita ja muillakin on tullut oireita, vaikka ei ole aikaisemmin niitä ollut. Joten toivoa on.

Pahin asia tässä on silti se, että voimat on todella vähissä. Oireet vetää mut melkein sängyn pohjalle ja energiaa ei oikein riitä mihinkään. Urheilusuorituksista puhumattakaan. Nimittäin esimerkiksi töissä kyykkäily ja kävely sai mut ihan henkihieveriin ja hikoilin kuin pieni (iso) possu. Tässä siis kuumeisesti odottelen, jos oireet helpottaisi ja pääsisi elelemään taas normaalia elämää. Ilman allergialääkkeitä. Siihen asti täytyy kai yrittää ottaa vähän leppoisammin.



Näillä kuvillakin on muuten pointtinsa. Oon nimittäin pitkään halunnut mehustinta itselleni, ja mulla kävi muutama päivä sitten ihan mielettömän hyvä tuuri bongatessani vaihtoringistä sellaisen ilmaiseksi. Oon super innoissani tästä, nyt pääsen testailemaan monenmoisia mehuja. Kuvissa oleva mehu on valmistettu kurkusta, pinaatista, ananaksesta, inkivääristä ja limestä. Tuli hyvää!

Lähetä kommentti